Taśmy gumowe w transporcie

W związku z dynamicznym rozwojem przemysłu zwiększone zostały koszty wewnątrzzakładowego transportu. Mając to na uwadze, wiele firm na tym polu zaczęło poszukiwać oszczędności, stosując inne, niedrogie, ale funkcjonalne rozwiązania. Dobrym przykładem mogą być tu gumowe taśmy do przenośników i taśmociągów.

Zastosowanie taśm gumowych

Standardowe modele taśm dostępne są w różnych rozmiarach, dzięki czemu można dopasować je z łatwością do specyfiki niemal każdej branży. Te najwyższej jakości będą wysoce odporne na obciążenia, nie będą również podlegały deformacjom w czasie uderzeń ładunku o taśmę. W jakich branżach stosowane są taśmy gumowe? Spotkać się z nimi można przede wszystkim w przemyśle chemicznym, fabrykach cementu, odlewniach, koksowniach, hutach stali, elewatorach, cukrowniach czy sortowniach odpadów.

O czym warto pamiętać, wybierając taśmy przenośnikowe?

Aby transport wewnątrzzakładowy funkcjonował bez większych trudności, bardzo ważne jest, by pasy gumowe zastosowane w przenośnikach były odpowiednio do nich dopasowane. Na co należy zwracać przede wszystkim uwagę? Przede wszystkim na: – rodzaj i grubość materiału, – sposób konstrukcji rdzenia, – rodzaj ochronnych nakładek. W niektórych przypadkach przydatne będzie zastosowanie dodatkowego wzmocnienia rdzenia (za pomocą linek i siatek dodanych do rdzenia). Jest to jednak rozwiązanie praktyczne przede wszystkim w przypadku wewnątrzzakładowego transportu długodystansowego.

Wybierając taśmy gumowe, warto pamiętać o tym, że dostępne są w kilku różnych rodzajach. Wyróżnić można taśmy gumowe:

  • trudnopalne,
  • trudnozapalne,
  • zwykłe,
  • odporne na działanie wysokich temperatur,
  • z linkami stalowymi,
  • olejoodporne,
  • ślizgowe,
  • progowe,
  • progowe o różnych profilach.

Jaką taśmę gumową należy wybrać? To zależne jest przede wszystkim od specyfiki działalności firmy oraz tego, jakie towary będą transportowane za pomocą taśm gumowych. To bardzo ważne, ponieważ odpowiednie dopasowanie będzie decydowało o efektywności wewnątrzzakładowego transportu.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *