Czym jest marketing szeptany?

W poniższym artykule wyjaśnimy na czym polega marketing szeptany. Wskażemy również argumenty dlaczego warto z niego skorzystać.

Prowadzenie własnej firmy

Prowadzenie własnej działalności w Polsce w obecnych czasach to ogromne wyzwanie. Przedsiębiorcy każdego miesiąca ponoszą koszta związane z prowadzeniem firmy, nawet jeżeli w danym miesiącu nie generuje ona żadnego przychodu. Takimi kosztami są na przykład opłaty skarbowe, koszta wynajmu lokalu czy biura, opłaty związane z prądem czy wodą lub oczywiście wynagrodzeniem pracowników.

Biznes nie lubi stagnacji, w związku z czym jako właściciele firmy powinniśmy dążyć do nieustannego rozwoju swojej marki. Nawet jeżeli w tym momencie jesteśmy zadowoleni z pozycji naszej firmy i generowanych przez nią przychodów, nie możemy zapominać o tym, że konkurencja nigdy nie śpi.

Jednym z najważniejszych z aspektów, które pomogą Ci nieustannie rozwijać swój biznes jest oczywiście marketing internetowy. Z mediów społecznościowych czy z wyszukiwarki Google w każdej minucie korzysta miliony Polaków. Co więcej, niemalże każda grupa wiekowa korzysta w mniejszym lub większym stopniu z Internetu, więc możemy być pewni że znajdziemy w nim naszych nowych, potencjalnych Klientów. Kluczem do sukcesu i rozwoju firmy jest więc wykorzystanie tej możliwości i zmaksymalizowania dotarcia do tych użytkowników.

Na czym polega marketing szeptany?

Jedną z form dotarcia do potencjalnych Klientów w Internecie jest tak zwany 'marketing szeptany’. Polega on oczywiście na szeptaniu konsumentom o danej marce, a więc o jej usługach bądź produktach. W takich szeptach oczywiście umieszcza się pozytywne informacje, z uwypukleniem wszelkich zalet. Celem jest skierowanie użytkowników do strony internetowej lub wywołanie dyskusji pomiędzy użytkownikami na temat danego produktu lub usługi. Oczywiście wywołanie tej dyskusji powinno nastąpić w naturalny i niewymuszony sposób.

Jednym z kierunków wykonywania marketingu szeptanego są oczywiście fora internetowe. Zastanawiasz się czy fora internetowe są dalej popularne i czy warto prowadzić tam marketing szeptany? Oczywiście ich popularność w porównaniu do kilkunastu lat temu, kiedy media społecznościowe jeszcze nie funkcjonowały, znacząco spadła, jednak w dalszym ciągu korzystają z nich setki tysiące użytkowników. Efektywny marketing szeptany będzie się oczywiście opierał na tematycznych forach, jak najmocniej związanych z branżą Klienta i profilem jego działalności.

Dlaczego warto skorzystać z usługi marketingu szeptanego?

W dalszym ciągu wahasz się i zastanawiasz co może dać Ci usługa prowadzenia marketingu szeptanego? Korzyściami w tym przypadku będzie między innymi:

  • mocne wzmocnienie wizerunku marki poprzez pozytywne rekomendacje, polecenia.
  • rozprzestrzenianie informacji o promocjach lub nowych produktach wśród powiązanych tematycznie for internetowych – zwiększy prawdopodobieństwo, że pozyskamy nowych Klientów.
  • zwiększenie zainteresowania danymi produktami lub całą marką.
  • poprzez wzbudzenie dyskusji o danym produkcie lub ich serii dowiesz się jakie zdanie o nich mają również inni internauci.

Marketing szeptany na forach dostępny w ofercie cmspot.pl to więc jedna z najskuteczniejszych form marketingowy sieciowego. Zdecydowanie warto skorzystać z tego rozwiązania aby zmaksymalizować dotarcie do nowych użytkowników, a więc naszych potencjalnych Klientów. Pozytywne opinie na forach internetowych zwiększą również tak zwany social proof, a więc inni internauci chętniej kupią nasze produkty widząc pozytywne jego recenzje w Internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *