Dobry film wizerunkowy, czyli jaki?
Filmy promocyjne są ważną częścią marketingu firmy. Na tyle ważną, że film reklamowy może wybić daną markę lub ją pogrążyć. Marketingowcy doświadczeni w swojej branży wiedzą, że produkcja reklam jest bardzo pracochłonnym zajęciem, ale też dającym bardzo dobre efekty sprzedażowe.
Jaki powinien być dobry film wizerunkowy?
Spoty reklamowe są istotne, jednak nie należy zapominać o filmach wizerunkowych. One również mocno wpływają na odbiorcę oraz sprawiają, że klienci przekonują się do danej marki. Ważne jest, by stworzyć autentyczny i wiarygodny film wizerunkowy, który będzie miał poniższe cechy:
-
Będzie przyciągał uwagę ładnymi detalami i ciekawym scenariuszem
Klienci często zwracają uwagę na detale. Jeśli film reklamowy ma przynieść efekt powinien być dopracowany w najmniejszym szczególe. Ważne jest więc dobranie naturalnych aktorów, ponieważ nawet niewielka ilość fałszu może zniechęcić klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Niezwykle istotny jest też ciekawy scenariusz, który zaciekawi oglądających. Filmy reklamowe obecnie często wykorzystują nawet dość rozbudowane scenariusze z dużą ilością akcji, by zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy.
-
Wpłynie na emocje widza
Każdy spot reklamowy powinien wpływać na emocje widza. Filmy reklamowe, które jedynie pokazują produkt, nie dodając przy tym żadnych emocji, niestety nie przyciągną uwagi. Wpasowanie odpowiednich emocji do reklamowanego produktu da wspaniałe efekty sprzedażowe. Silne emocje, takie jak strach, radość, duma, ekscytacja, wywołują natychmiastową reakcję. Dobrze jest wypośrodkować je, by produkcja filmów reklamowych skupiała się zarówno na oddaniu emocji, jak i ukazaniu marki w jak najlepszym świetle.
-
Jest naturalny
Produkcja reklam oraz filmów wizerunkowych musi brać pod uwagę autentyczność. Dzięki niej klienci będą wiedzieli, że dana marka nie chce oszukać swoich odbiorców i potencjalnych kontrahentów. Przelukrowany spot reklamowy nie zda egzaminu. Zbyt duża dosłowność oraz pokazanie tylko najlepszych wycinków sprawi, że klienci szybko się zniechęcą. Kiedy postawimy na autentyczne emocje oraz prawdę znacznie lepiej zareklamujemy własną firmę. Filmy promocyjne pokazujące prawdę i jednocześnie zaangażowanie wszystkich pracowników pozwalają dostrzec tę autentyczność. Tworzą więź z odbiorcą, który poznaje markę taką, jaka ona faktycznie jest. W dobie Internetu żadne edytowane spoty reklamowa ani filmy promocyjne nie zasłonią autentyczności, ponieważ klienci są bardzo czujni i szybko znajdą prawdę o danej firmie czy marce. Pokazując wszystko „tak jak jest” zyskamy więc na autentyczności, która jest w tych czasach bardzo doceniana.